Main Page

Wednesday, June 10, 2015

cuti oh cuti

           Hai semua.. saya datang lagi tu pun ada sebabl!! 2 bulan yang lalu adalah bulan yang tersangat sibuk..mau habis study kan.. mana sibuk dengan assignment,  sibuk dengan projek akhir lagi.. tekanan ke tidak jangan ditanya..menangis sampai xda air mata pun ada ..sbg pelajar ipt normal la tu kan.. doa minta kekuatan dan ketenangan hati jer mampu masa tu! nayh sekarang lain pula..Bosannya bukan main bosan lagi! semenjak dah habis study, minggu pertama memang la "heaven" sebab dapat lepas dari segala assignment..minggu ke minggu habis kerja rumah dibuat muncul la gelaran "a bored day" macam la istilah bored tu muncul!siang petang malam buat benda yang sama! sekarang rasa mau nangis xda air mata balik macam masa masih study dulu! kalau dulu bosan cari kawan apa lagi melepak la.. cerita-cerita, jalan-jalan.balik rumah sewa tidur!tu kalau hujung minggu..kalau weekday adalah tu mengeluh..alamak assignment belum siap! hahahaha..tu la kebiasaannya
           Dah banyak "throwback" masa lalu,sekarang fikir lagi apa mau buat masa cuti nie.. kalau ikutkan memang macam-macam rancangan aktiviti mau dibuat! tapi tu la.. habuk pun xda! cuti dirumah la akhirnya! cuti buat kerja rumah..hahaha..ambek kau -_-tapi bak kata pepatah 'dalam menyelam tu ada la minum air' cuti pun cuti gak kan.. kerja tu bila mau dapat.. kadang-kadang kalau ada mood .. on laptop buka web vacancy..ok! KERJA!! ini masanya untuk pindah ke fasa yang baru.. xselamanya mau harapkan ibubapa mau sara bagi makan minumkan..selalu nya memang la kita fikir macam tu tapi cakap tu memang la senang..sekarang bukan aku sorang jer yang lepasan study cari kerja kosong!kalau aku sorang je yang cari kerja best la.. xyah pun mau saing ngan org..hantar resume hantar CL dapat kerja!hayooo indahnya kalau begitu!!
          Dalam pikir-pikir mau cari kerja.. mau vacation tu pun ada! orang selalu kata..tunggu duit jatuh dari langit..aku pun pernah gak la terpikir dan impikan tunggu duit jatuh dari langit!! ada kelak kena bantai! pernah ke duit jatuh dari langit ..tu la angan xsuda!! ingat hidup d dunia fantasi ke!!eyh jap..lari topik pula..apo la!! VACATION ..siapa xnak g vacation kan.. semua org impikan vacation..sama gak la dengan saya..kalau ada duit memang cuti nie saya isikan dengan vacation..tapi tu mimpi jer! kalau orang impikan mau vacay pergi pantai aku pulak lain..aku ada hati sikit mau tiru drama sikit.. aku mau pergi tempat yang segar udara nya! suasana yang tenang! macam la apa yang aku impikan ..xdapat mau huraikan ..apa yang u rasa sekarang aku mau teriak..arghhhh!! aku mau pergi vacation..jgn ingat dirumah xda tekanan!! tekanan tau !! sapa pernah tanam anggur tu tau la macam mana rasa tekanan!
   Ok! cukupla poret ku kali nie..mak dah potpet dah tengok ku duk hadap laptop jak!! angin harini pun xbrapa ok..takut kebaboom pula..so follow jer step orang..biar puas.. peace!!
kbye.. love u all!!

No comments:

Post a Comment