Main Page

Wednesday, August 12, 2015

Kawan eat kawan

Kawan makan kawan sering kita dengar tidak kira golongan muda atau muda .lelaki atau perempuan .. kita tak kan dapat lari dari kena "makan" kawan.

 Dunia sekarang orang lebih memilih makan kawan sendiri dari makan nasi! kenyang sangat la tu bila dah makan kawan sendiri!! sedap ker? setiap seorang pasti ada kawan rapat kan?dah bila rapat tu semua mau kongsi. dah nama kawan rapat tu semua mau sama ..jalan sama lepak sama makan sama tidur sama mandi pun tidak hairan ada segilintir ada mandi sama. mandi kolam yerr.. :P tanpa kita sedari orang yang kita tidak pernah jangka tu la yang lapar dan akan makan kita.. semua itu tidak kita sedar sebab setahu kita dia makan tidur semua mau sama dengan kita!

 HATI!! hati manusia kita xdapat nilai mana tahap dia.. baik ke buruk? bila dia baik didepan kita tidak semestinya dia baik di belakang kita./ orang yang macam nie la paling kasihan.. orangyang tak tahu erti bersyukur!

Aku adalah seorang mangsa tempat kawan ku berlapar! aku salah menilai! Aku sangkakan dia sangat baik padaku di saat itu! xda satu pun tercalar persahabatan kami!kami bukan rapat dari sejak kecil! tidak juga bkawan rapat dari bangku sekolah!tapi aku mula rapat dengan dia pada satu tahap itu!! seakan akan pada masa itu dunia kami dua yang empunya. Dialah bestfriend forever saya masa tu! Dialah sister saya!
 Setelah hari makan hari, bulan ganti bulan, tahun bertukar tahun dia mula berubah hari ke hari ..mula mula aku tidak perasan apa yang telah terjadi ..sampai satu masa saya bagai ditegah dari tidur yang panjang! 
Dia ternyata telah makan aku dibelakang! dia mengutuk dia mencaci aku di belakang apa yang buruk segalanya adalah aku! aku tak kisah kalau mau kutuk aku! tapi apa yang buat aku sedih ..aku telah pun anggap dia lebih dari seorang kawan kepada kawan! 
Bila berlaku hal sebegitu hati ku hancur sangat hancur!tidak ku sangka orang yang ku anggap sahabat telah mencoret dinding yang putih bersih dengan pisau hingga tidak dikenali itu sebagai dinding yang putih bersih!
Hal sebegitu membuatkan aku malu untuk berhadapan dengan orang-orang! mulai dari kejadian yang telah dia mulakan aku takda lagi berhubung dangan dia hingga kini! kadang2 ada juga ku dengar hbar tentang nya tapi aku tidak mau ambil peduli!! biarla!! engkau orang yang baik..orang yang berjaya tidak seperti ku hina di mata orang sehina aku seperti yang engkau kutuk!! aku biarkan permainan engkau menganggu hidupku sampai kini meski tidak secara langsung engkau memainkan permainanmu itu! 
Aku berterima kasih denganmu wahai kawan kerna engkau  telah membuatku sedemikian, kini aku kuat aku sabar untuk tempuh  semua apa yang engkau perlakukan kepadaku!




                                                 salam sahabatmu
                                      :)


1 comment:

  1. Тут- снять индивидуалку в Москве
    я на м.алтуфьево.также возможен выезд. принимаю с 10 утра

    ReplyDelete